Atentie Cookie-urile sunt folosite pe acest site pentru a oferi cea mai buna experienta pentruutilizator. Daca veti continua, vom presupune ca sunteti de acord sa primiti cookie-uri de pe acest site. OK

Givi Romania

gentimoto.ro participa la SMAEB 2018


5 motociclete-ambulanţă pentru SMURD

Incapatorul Topcase Trekker Outback 58 litri produs de Givi, a intrat in dotarea SMURD

by VLAD PETREANU on 33 COMMENTS

in ROMÂNIA POSIBILĂ

În medicina de urgenţă există un concept descris de expresia “ora de aur”. Se consideră că o persoană rănită grav într-un eveniment traumatic are mai multe şanse de supravieţuire dacă primeşte tratament specializat în cel mult o oră. Ideea nu e demonstrată ştiinţific, dar este evident că dacă echipele de intervenţie ajung mai repede la victimă e mai bine.

Spune-le asta şi urmaşilor celor care mor în Bucureşti pentru că n-a putut ajunge la ei ambulanţa… din cauza traficului.

Textul acesta este, de fapt, despre oamenii care au donat bani pentru cumpărarea unor motociclete de intervenţie care să fie oferite SMURD. Nu-i cunoaştem şi n-o să-i cunoaştem vreodată, dar trebuie să le mulţumim tuturor – şi să ne gândim la ei de fiecare dată când vom vedea câte o motocicletă-ambulanţă strecurându-se printre maşinile care stau în ambuteiaje.

100.000 de euro au donat aceşti oameni într-o campanie organizată de Lidl şi care a durat jumătate de an. Acum, Lidl nu este chiar o marcă de lux. Oamenii care cumpără din aceste supermarketuri sunt, în foarte multe cazuri, genul care-şi numără atent fiecare bănuţ. Cu atât mai virtuoşi aceştia, care n-au, faţă de cei îmbelşugaţi, care nu dau niciodată. Pe de altă parte, ştim cam cum se donează în cutiuţele alea transparente care-s puse lângă case în multe magazine: sunt pline de monede de 10 bani şi 50 de bani şi ceva bancnote de 1 leu. Să vezi câte una-două de 5 lei e o raritate iar orice mai mare de-atât o excentricitate. Ca atare, să strângi 100.000 de euro la case presupune foarte probabil sute de mii de gesturi de bunăvoinţă şi mici manifestări de altruism care vor rămâne pentru totdeauna anonime. Lidl a adăugat 50.000 de euro la suta de mii oferită, pic cu pic, de clienţi, şi din banii ăştia a cumpărat 5 motociclete-ambulanţă complet dotate, la care a adăugat 23 de echipamente speciale pentru paramedicii care le vor folosi.

Cineva a difuzat informaţia prin redacţii şi pe la bloggeri. Nu s-a scris prea mult pe tema asta; au mai apărut câteva poze pe ici-colo, bravo oamenilor care le-au dat, şi cam atât. Asta e. Ştirile bune nu vând bine aproape niciodată – nu doar la noi, în general ştirea bună nu face audienţă. Dar, mno, merită să mai scrii şi lucruri care nu pot deveni sub nici o formă virale. Într-un fel, donezi şi tu ceva – altceva decât propriu-zis bani. Donezi… influenţă, câtă e, acolo. Influenţezi măcar câteva minţi deschise. Poate că, la o viitoare campanie de strângere de fonduri în scop caritabil, organizată de alt lanţ de magazine, cineva care a citit articolul tău va face o nebunie şi va dona chiar 5 lei deodată, cine poate şti?

- See more at: http://www.petreanu.ro/2015/10/09/5-motociclete-am...